close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    تورهای مسافرتی و گردشگری سفری دیگر

    بازدید : 154
    شنبه 3 مهر 1395 زمان : 17:27

    دیدنی های کوالالامپور

    دیدنی های کوالالامپور

    در این جا با برخی از دیدنی های کوالالامپور و مراکز تفریحی این شهر آشنا می شوید.

     دیدنی های مالزی

    دیدنی های مالزی

    جاهای دیدنی کوالالامپور

    برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

    از دیدنی های کوالالامپور می توان به این دو برج را شرکت های هازامای ژاپن (Hazama Corporation) و سامسونگ (Samsung Engineering & Construction) COinStruction و کادونگ از کره ی جنوبی ساخته اند و تا قبل از ساخته شدن برج یک صد و یک طبقه ی تایپه (Taipeii ۱۰۱) و برج العرب دبی، بلندترین برج های دنیا محسوب می شدند؛ هر چند که به عنوان برج های دوقلوی اداری، هنوز هم بلندترین برج های دنیا هستند. ارتفاع این برج های ۸۸ طبقه تا پشت بام، ۳۷۸/۶ متر و تا انتهای آنتن، انجام شده در جهان و به عمق ۱۲۰ متر است. در ساخت این ساختمان ها برج های دوقلوی پتروناس (Twin Towers) ; (Petronas Twin Towers) این دو برج را شرکت های هازامای ژاپن (Hazama Corporation) و سامسونگ Kukdong) ، (Samsung Engineering & Construction)) از کره ی جنوبی ساخته اند و تا قبل از ساخته شدن برج یک صد و یک طبقه ی تایپه (Taipeii ۱۰۱) و برج العرب دبی، بلندترین برج های دنیا محسوب می شدند؛ هر چند که به عنوان برج های دوقلوی اداری، هنوز هم بلندترین برج های دنیا هستند.

    ارتفاع این برج های ۸۸ طبقه تا پشت بام، ۳۷۸/۶ متر و تا انتهای آنتن،انجام شده در جهان و به عمق ۱۲۰ متر است. در ساخت این بنا از بتون خاصی استفاده شده است که در معماری آسیایی، بسیار استفاده می شود و استحکام زیادی دارد. طراحی برج ها به شکل ستاره ی هشت ضلعی، با الهام از هنر اسلامی و نمای خارجی آن از شیشه و صفحات فولاد ضدزنگ است. یکی از برج ها متعلق به شرکت نفتی پتروناس(PetrOnaS)، سرمایه گذار عمده ی این مجموعه و شرکت های کوچک تر وابسته به آن است و در برج دیگر، نمایندگی شرکت های مختلفی از قبیل دفتر انگلیسی زبان خبرگزاری الجزیره، آی بی ام(IBM) مایکروسافت(Microsoft)، رویترز (Reuters)، بوئینگ (Boeing) و …، واقع اند. پل ارتباطی این دو برج نیز که بین طبقات ۴۱ و ۴۲ آن قرار گرفته است، بلندترین پل دو طبقه ی دنیا محسوب می شود. آسانسورهای برج ها بازدیدکنندگان را تا پل بین دو برج در طبقه ی ۴۱ بالا می برند؛ ولی بازدید عمومی از طبقات امکان ندارد.

    برای رفتن به محل پل برای بازدید، صبح ها برگ نوبت رایگان توزیع می شود. در مجموعه ی برج های دوقلو، یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری مالزی به نام سوریا کی۔ ال .اسی . سی (SuriaKLCC) واقع است. سوريا(Suria) در زبان مالایی، به معنای نور خورشید (Sun Shine) است. این مجتمع، شامل شش طبقه از برج هاست و فروشگاه هایی با اجناس لوکس و مارک دار، چند رستوران و کافه، سینمایی با دوازده سالن نمایش، سالن اجرای موسیقی، نمایشگاه آثار هنری و یک مرکز تحقیقات علمی دارد.و یکی از بهترین گزینه ها برای بازدید در تور مالزی است.

    برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور - دیدنی های کوالالامپور

    برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور – دیدنی های کوالالامپور

    ساختمان پارلمان مالزی

    یکی از ساختمان های کوالالامپور ساختمان پارلمان مالزی می باشد که در محوطه ی باغ قرار گرفته و محل استقرار مجلس مالزی است. این بنا از دو قسمت تشکیل میشود؛ ساختمان اصلی در سه طبقه و یک برج هفده طبقه که دفاتر نمایندگان در آن قرار دارد. در سال ۱۹۵۹، آقای تونکو عبدالرحمن (Tunku Abdul Rahman) اولین نخست وزیر مالزی، پیشنهاد ساخت این ساختمان را ارایه داد و در سال ۱۹۶۳، ساخت آن به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

    برج کوالالامپور Kuala Lumpur Tower

    یکی از دیدنی های کوالالامپور این برج که به نام های مناره ی کوالالامپور (Menara Kuala Lumpur) و یا برج کیال (KL ToWer) نیز نامیده می شود،است. در سال های ۱۹۹۵-۱۹۹۱ به عنوان برج مخابراتی ساخته شد. ارتفاع تا سقف، ۳۳۵ متر و تا انتهای آنتن، ۴۲۱ متر است. دارای دو بخش اصلی است؛ سالن بازدید و رستوران گردان که توسط هنرمندان ایرانی، آیینه کاری شده است. بازدیدکنندگان می توانند در رستوران گردان سری آنگ کاسا نزدیک نوک برج است، غذا بخورند. برج کوالالامپور با رستوران گردان خود و چشم انداز زیبای آن از شهر، یکی از جاذبه های گردشگری کوالالامپور به شمار می آید. از دیگر استفاده های رسمی شد . این برج، رصد کردن ماه از بالای آن و اعلام شروع ماه رمضان برای مسلمانان مالزی است. برج کوالالامپور، پس از برج میلاد در تهران (با ارتفاع ۴۳۵ متر)، پنجمین برج بلند دنیا است

    مرکز تجارت جهانی پوترا کوالالامپور

    این ساختمان، محل رسمی برگزاری همایش ها و نمایشگاه های مالزی است که در طی سال های ۱۹۸۱-۱۹۸۴ ساخته شده است. نخست وزیروقت، دکتر ماهاتیرمحمد در سال ۱۹۸۵، این مرکز را افتتاح کرد۔ مسابقات بین المللی قرائت قرآن در مالزی نیز همه ساله در این مکان برگزار می شود.

    بنای سلطان عبدالصمد

    این بنا در میدان استقلال (Dataran Merdeka) شهر، واقع است. طراحی و ساخت این ساختمان، در سال های ۱۸۹۷-۱۸۹۴ توسط نورمن (A.CNOrman) انگلیسی صورت گرفته است. گنبد مسی این ساختمان و برج ساعت چهل متری آن، این بنا را به چشم اندازی شاخص در شهر تبدیل نموده است. بسیاری از وقایع تاریخی کشور، مانند به اهتزار در آمدن پرچم مالزی (مالایا در آن زمان) در سی و یکم آگوست کسب استقلال این کشور و یا مراسم اول ژانویه ی ۱۹۸۲ که طی آن، ساعت در ایالت های مالزی غربی،صباح (abah ساراواکی (Sarawak) و سنگاپور به شکلی واحد و استاندارد درآمد,در برابر این ساختمان انجام گرفته است.

    میدان استقلال

    این میدان که روبه روی بنای ساختمان سلطان عبدالصمد است و زمانی زمین بازی کریکت(Cricket) افسران انگلیسی بوده است، محل به اهتر از در آمدن پرچم مالزی در ۱۹۵۷ است و پس از آن، هر سال، رژه ی استقلال کشور در این محلی برگزار می شود. میله ی نود و پنج متری پرچم این از بلندترین میله های پرچم دنیا، در انتهای جنوب میدان قرار گرفته است. بسیاری از بناهای تاریخی شهر مانند موزه ی تاریخ ملی,کتاب خانه ی شهر ، ساختمانی مربوط به سال ۱۹۰۹ ، کلیسای جامع سنت ماری آنجلیکا (Maryis Angelican Cathedral) و ساختمانی به سبک گوتیک، با قدمتی بیش از صد سال، در اطراف این میدان قرار دارند.

    بنای یاد بود ملی National Monument) (Tugu Negara))

    این بنای یادبود که در نزدیکی ساختمان پارلمان مالزی قرار گرفته، به منظور بزرگ داشت یاد کسانی که در راه آزادی کشور مالزی، به خصوص در جریان جنگ جهانی دوم و اشغال کشور توسط ژاپنی ها، جان خود را از دست داده اند، ساخته شده است. بنای ملی، در واقع، مجسمه های هفت سرباز است که پرچم کشور را حمل می کنند و هر یک از آنها تداعی کننده ی رهبری، رنج، اتحاد،هوشیاری، قدرت، شجاعت و فداکاری در دوران جنگ هستند. این مجسمه های برنزی با ارتفاع پانزده متر و پایه ای گرانیتی، بزرگترین گروه مجسمه ی برنزی جهان است و مجسمه ساز اتریشی، فلیکس ولدون(Felix de Weldon)، آنها را طراحی کرده و ساخته است. پس از یک بمب گذاری و تخریب قسمتی از این بنا، این مکان نرده گذاری شد و تحت حفاظت نگهبانان قرار گرفت. هر سال در روز سی و یکم جولای (روز قهرمانان)، مراسمی خاص با حضور مقامات و فرماندهان کشور در این مکان برگزار می شود.

    بنای یاد بود ملی - دیدنی های کوالالامپور

    بنای یاد بود ملی – دیدنی های کوالالامپور

    فواره ی ملکه ویکتوریا (Queen Victoria Fountain)

    این فواره در مقابل ساختمان سلطان عبدالصمد ییل قرار دارد و یادبودی است از دوران انگلستان بر کشور مالزی.انگلستان بر کشور مالزی کاخ سلطنتی، محل رسمی اقامت پادشاه مالزی است و در محوطه ای با مساحت یک صد و ده هزار مترمربع، در شیب تپه ای در منطقه ی پتالینگ، نزدیک رودخانه ی کلانگ و در خیابان سید(Jalan Syed)، واقع است. این کاخ،ابتدا در سال ۱۹۸۲,به عنوان خانه برای یک ثروتمند چینی ساخته شده است.

    بعدها دولت تازه استقلال یافته، آن را خرید و پس از بازسازی هایی، تبدیل به کاخ سلطنتی شد. اطراف این کاخ، کاملاً محصور است و امکان بازدید عمومی وجود ندارد و جهان گردان، تنها به گرفتن عکس از ورودی زیبای این کاخ و نگهبانان آن اکتفا می کنند. کاخ جدیدی برای پادشاه کشور در کوالالامپور، در حال ساخت است که در نوامبر ۲۰۱۰ به بهره برداری خواهد رسید.

    کاخ فرهنگ های کوالالامپور

    این کاخ، ساختمان اصلی تئاتر شهر است که برنامه های تئاتر و موسیقی در آن برگزار می شود. کاخ فرهنگ ها در مرکز شهر کوالالامپور، نزدیک گالری ملی هنر ساخت آن در سال ۱۹۹۵، آغاز شد و در سال ۱۹۹۹ نیز افتتاح شد. این تئاتر، اولین تئاتر آسیاست که با امکانات فن آوری و پیشرفته و هنرمندانه و همچنین با معماری زیبای خود، جزو ده تئاتر برتر دنیا و هم ردیف تئاتر سلطنتی آلبرت (Royal Albert Hall)، در لندن است.

    مقبره ی پهلوانان (Heroes’ Mausoleum or The Makam Pahlawan)

    آرامگاه چند تن از رهبران و سیاستمداران مالزی است در نزدیکی مسجد ملی شهر(Masjid Negara). معماری بنا به شکل ستارهای هفت پر است و دکتر اسماعیل (Dr.ISmail)، اولین رهبر مالزی است که در این مکان به خاک سپرده شده است.

    مسجد ملی مالزی(مسجد نگارا) (Masjid Negara) ، (National Mosque of Malaysia)

    یک گروه از معماران انگلیسی و مالایی، در سال ۱۹۶۵ در باغی به وسعت سیزده هکتار، این مسجد را طراحی کردند و ساختند. مشخصه ی بارز این مسجد، مناره ی ۷۳ متری و سقف بتونی آن است که به شکل ستاره ای هجدها پر ساخته شده است. سقف یا گنبد مسجد، شکل چتری باز شده و سقف مناره ی آن، شکل چتری بسته را تداعی می کند. مسجد ملی، گنجایش پانزده هزار نفر را دارد. این مسجد، اخیراً بازسازی شده و سنگ های مرمر و حوضچه های زیبایی به آن اضافه شده است.

    مسجد فدرال (Federal Territory Mosque)یا (Masjid wilayah persekutuan)

    این مسجد با گنجایش هفده هزار نفر,چهل و چهارمین مسجدی است که دولت در کوالالامپور ساخته است و معماری آن به شدت تحت تأثیر مسجد کبود در استانبول ترکیه (Blue Mosque in Istanbul Turkey) است.

     مسجد فدرالي - دیدنی های مالزی

    مسجد فدرالي – دیدنی های مالزی

    مسجد جامع (KL)

    مسجدی صد ساله، یکی از قدیمی ترین مساجد کوالالامپور است و قبل از ساخت مسجد ملی، مهم ترین مسجد شهر بود. مسجد جامع، در محل قدیمی ترین در سال ۱۹۰۹ به روی عموم گشوده شده است.

    مسجد آسیا کرین (Masjid Assyakirin) ، (Assyakirin Mosque)

    این مسجد در نزدیکی برج های دوقلو و مجتمع سوریا واقع است.

    موزه ها و گالری های کوالالامپور

    موزه ملی (National Museum) ، (Muzim Negara)

    این موزه در قسمت خارجی باغ در مرکز کوالالامپور است و با چهاربخش میراث فرهنگی، تاریخ طبیعی، موسیقی و اسلحه، تاریخ و فرهنگ مالزی را معرفی می کند. معماری ساختمان این موزه، تلفیقی از معماری سنتی و امروزی مالایی است. در سردر موزه ی ملی، روی دو موزاییک بزرگ، تصاویری پی در پی از گذشته تا حال مالزی، نقاشی شده است که روند رشد این کشور را نشان میدهد. در سالن فرهنگ موزه، ویژگی های فرهنگی کشور، مثل لباسهای سنتی، کفش، لوازم منزل، عروسک هایی که در جشن های مختلف استفاده می شوند و تصاویری از جشن های ازدواج و مراسم خاص سلطنتی، به نمایش گذاشته شده است.

    سالن دیگری از موزه به نمایش فرهنگ اقوام گوناگون ساکن مالزی، از جمله چینی ها و هندوها اختصاص یافته است. سالن های دیگر، مثلا سالن تاریخ طبیعی، سالن اسلحه و آلات موسیقی و سالن آثار سفال و سرامیک نیز همگی، بازدیدکنندگان را با تاریخ مالزی آشنا می کنند. قصری چوبی به نام ایستانا ساتو (IStana Satu)، یکی دیگر از جاذبه های این موزه است که در سال ۱۸۸۴ ساخته شده است. معماری این بنا مبتنی بر معماری سنتی مالایی است و آثار هنری ظریف هنرمندان مالایی در سرتاسر آن به چشم می خورد.

    موزه پول می بانک (Maybank Numismatic museum)

    متعلق به می بانک است و در برج می بانک در مالزی واقع شده. این موزه بزرگترین مجموعه ی سکه و پول این کشور را در اختیار دارد.

    موزه ی هنرهای اسلامی (Islamic Arts Museum)

    موزه در نزدیکی مسجد ملی است و آثاری از هنرمندان مسلمان را در خود جای داده است.

    گالری آثار هنر ملی (National Art Gallery)

    این گالری در نزدیکی ایستانا بودایا (IStana Budaya) واقع شده و آقای عبدالرحمان، اولین نخست وزیر مالزی، آن را تأسیس کرده است.

    گالری پتروناس (Petronas Gallery)

    در مرکز تجاری سوریا (Suria KLCC)، پایین برج های دوقلو، واقع است و به شرکت نفت پتروناس تعلق دارد. نمایشگاه های این گالری، آثار هنری هنرمندان مالزی و سایر کشورها را عرضه می کنند و محل برگزاری همایش ها و سمینارهای هنری هستند.

    گالری پتروناس - موزه ها و گالری های کوالالامپور

    گالری پتروناس – موزه ها و گالری های کوالالامپور

    مرکز ملی علوم (Natianal Science Centre) ، (Pusat Sains Negara)

    از دیگر دیدینی های کوالالامپور به این مرکز در زمینی به وسعت هشت هکتار، روی تپه ای در شمال غربی شهر کوالالامپور، ساخته شده است و هدف اصلی آن، ایجاد علاقه به علوم و فن آوری و شناخت بیشتر آن است، می توان اشاره کرد.گردشگران تور مالزی از این مکان دیدن می کنند.

    موزه ی پلیس سلطنتی مالزی (Royal Malaysian Police Museum)

    در این موزه، چگونگی فعالیت پلیس مالزی در یافتن عوامل جرم به نمایش گذاشته شده است. لباس های مخصوص پلیس کشور در دوره های مختلف و اسلحه ها و عکس هایی قدیمی از چگونگی فعالیت پلیس در صحنه های گوناگون نیز در سالن های موزه در معرض نمایشی هستند.

    آکواریوم کوالالامپور (Aquuaria KLCC)

    یکی از مهم ترین دیدنی های کوالالامپور آکواریم است.این مکان، آکواریوم بزرگی در نزدیکی برج های دوقلو است در مرکز شهر کوالالامپور. این مکان با شش هزار مترمربع، وسعت و یک تونل نود متری در زیر آب، دارای بیش از ۲۵۰ گونه ی مختلف جانوری که بالغ بر بیست هزار جانور دریازی و خشکی زی از نقاط مختلف دنیاست. در تونل زیر آب این مجموعه، بازدیدکنندگان به راحتی می توانند انواع ماهی ها و موجود را بازدید کنند.

    لیست دیدنی های کوالالامپور

    • برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور
    • ساختمان پارلمان مالزی
    • برج کوالالامپور
    • مرکز تجارت جهانی پوترا کوالالامپور
    • بنای سلطان عبدالصمد
    • میدان استقلال
    • بنای یاد بود ملی
    • فواره ی ملکه ویکتوریا
    • کاخ فرهنگ های کوالالامپور
    • مقبره ی پهلوانان
    • مسجد ملی مالزی
    • مسجد فدرال
    • مسجد جامع
    • مسجد آسیا کرین
    • موزه ملی
    • موزه پول می بانک
    • موزه ی هنرهای اسلامی
    • گالری آثار هنر ملی
    • گالری پتروناس
    • مرکز ملی علوم
    • موزه ی پلیس سلطنتی مالزی
    • آکواریوم کوالالامپور

    منبع: دیدنی های کوالالامپور

    خرید اینترنتی ساعت ضد آب Casio EF-550
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 9

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 28
  • بازدید کننده امروز : 18
  • باردید دیروز : 154
  • بازدید کننده دیروز : 139
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 403
  • بازدید ماه : 461
  • بازدید سال : 1867
  • بازدید کلی : 58304
  • کدهای اختصاصی