close
آخرین مطالب
  • تبلیغ شما در اینجا
  • طراحی سایت شخصی
  • طراحی سایت فروشگاهی
  • طراحی سیستم وبلاگدهی
  • سیستم سایت ساز اسلام بلاگ
  • مگا برد - پلتفرم خرید اینترنتی قطعات موبایل مگابرد
  • تحلیل و نمودار سازی فرم های پلاگین گرویتی وردپرس
  • اولین تولید کننده پلاگین های مارکتینگ و سئو کاملا ایرانی
  • اولین پلاگین دیجیتال مارکتینگ وردپرسی
  • loading...
    YourAds Here YourAds Here

    تورهای مسافرتی و گردشگری سفری دیگر

    بازدید : 173
    شنبه 3 مهر 1395 زمان : 16:44

    جزایر مالزی

    مالزی، جزایر زیبایی دارد که برخی بسیار کوچک و خالی از سکنه اند و بعضی از آنها بزرگ و مسکونی هستند. بعضی از این جزایر مالزی ، جزو مناطق دیدنی مالزی به شمار می آیند. بخش شرقی مالزی، جزیره ی برونئوست که قسمتی از شمال و غرب این جزیره ی بزرگ، متعلق به مالزی است. مهم ترین و بزرگ ترین جزایر مالزی غربی عبارتند از:

    جزیره لنکاوی (Langkawi)

    که در فاصله ی سی کیلومتری ساحلی ایالت پرلیس در شمال غربی بخش شبه جزیره ی مالزی، واقع شده است. این مجمع الجزایر در نزدیک مرز تایلند و مالزی واقع شده است و از لحاظ تقسیمات کشوری، بخشی از ایالت کداح محسوب می شود. لانگ کاوی، مجموعه ای از ۱۰۴ جزیره است که مجموعا به مجمع الجزایر لانگ کاوی معروف اند (گرچه در اصل این نام متعلق به بزرگ ترین جزیره ی این مجمع الجزایر است) جزیره ی اصلی با وسعتی در حدود ۴۷۸ کیلومترمربع، یکی از دیدنی ترین و پر جاذبه ترین نقاط این کشور است که خلیج های کوچک، مناظر کوهستانی جنگلی، باغ ها، مناطق مخصوص ماهی گیری و مناطق روستایی بکر و زیبایی دارد. مهم ترین جزایر در اطراف جزیره ی لانگ کاوی اصلی، عبارتند از: لانگ گون ، تیمون ، توبا ، دایانگ بونینگ ، سینگابسار ، براس باساح ، ربوک ، جزیرہ ی پینانگ یا پنانگ این جزیره که به مروارید مشرق زمین معروف است ، در شمال غربی شبه جزیره مالزی و تقریبا در فاصله ی ۸۸ کیلومتری جنوب شرقی شبه جزیره ی لانگ کاوی، واقع است. جزیره ی پینانگ، یکی از جزایر مهم و بزرگ مالزی است با وسعت ۲۹۳ کیلومترمربع. دما در این جزیره در گرم ترین ساعات روز، بین ۳۴ تا ۳۷ درجه ی سانتی گراد و در سردترین ساعات شب، بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد است و در طول سال فقط دو تا سه درجه ی سانتیگراد تغییر می کند. شهر جورج تاون ، مرکز ایالت پنانگ نیز در همین جزیره است. در اطراف جزیره ی پنانگ، جزایر کوچک تری شامل بتونگ(Betong)، ریمائو (Rimao)، ژرساک (Jeresak) و تیکوس (Tikus) ، واقع شده اند.

    لنکاوی - جزایر مالزی

    لنکاوی – جزایر مالزی

    جزیره ی تیومان (Tioman)

    از جمله جزایر مالزی ، بزرگترین جزیره ی ساحل شرقی بخش غربی مالزی است و به عنوان یکی از زیباترین جزایر مالزی و دنیا شناخته شده و در منتهی الیه ساحل جنوبی ایالت پاهانگ در دریای چین جنوبی، در جنوب شرقی شبه جزیره ی مالزی و بین دو ایالت پاهانگ وجوهور واقع است. طول این جزیره ۳۹ کیلومتر و عرض آن، ۱۹ کیلومتر است و بخش کوچکی از ایالت جوهور است که از ساحل، ۳۲ کیلومتر فاصله دارد. این جزیره سواحل شنی زیبا و دریایی آبی و درخشان دارد. جزیره ی تیومان با صخره های مرجانی احاطه شده است و غیر از جانوران متنوع دریایی که در سواحل آن زندگی می کنند و نیز حدود سیزده هزار هکتار جنگل انبوه، محل زندگی پستانداران و جانوران کمیاب و حفاظت شده نظیر نوعی میمون، سنجاب بزرگ سیاه، سنجاب قرمز پرنده، نوعی خارپشت و موش آهو است. اطراف جزیره ی تیومان، چند جزیره ی کوچک وجود دارد که جزیره ی تولایی و رنگیس از مهمترین آنها هستند. در نزدیکی تیومان، جزایر کوچک پمانگیل ، اور و تینگی واقع اند. جزیره ی تیو مان به دلیل داشتن مکان های مناسبی برای غواصی، یکی از معروف ترین جزایر ساحل شرقی است. این جزیره سواحل زیبایی دارد. آب های کم عمق در ساحل سالانگ ، مکان مناسبی برای غواصی است.

    جزیره ی پانگک کور (Pangkor)

    این جزیره با وسعت هشت کیلومترمربع، در سواحل جنوبی پراک در حدود نود کيلومتری جنوب غربی ایپو واقع است سواحل مرجانی زیبایی دارد. این جزیره، مهم ترین جزیره ی تفریحی در تنگهی ملا کا است و در هنگام تعطیلات، بسیار شلوغ می شود. چند جزیره ی کوچک در اطراف این جزیره هستند که عبارتند از: پانگك کور لائوت با مساحت ۱/۲ کیلومترمربع در جنوب غربی جزیره ی پانگ کور که مکان تفریحی معروفی در مالزی است، توکان ، گیام و منتاگور

    جزیره ی پانگک کور - جزایر مالزی

    جزیره ی پانگک کور – جزایر مالزی

    پولائوپایار (Pulau Payar)

    یکی از جزایر مالزی که بسیار دیدنی است. این جزیره ی مرجانی که در شمالی ترین قسمت ساحل غربی شبه جزیره ی مالزی، واقع است، یکی از جزایر کوچک ایالت کداح است در نزدیکی جزایر لانگ کاوی. پارک آبی حفاظت شده ی این جزیره معروف است. دنیای زیر آب این جزیره را دیدنی ترین قسمت آن میدانند؛ البته امکانات فراوان برای غواصی در آب های کم عمق و عمیق نیز در این جزیره وجود دارد.

    جزیره ی باتوفرینگی (Batu Ferringhi)

    در همسایگی جزیره ی پینانگ، واقع شده است و چشمه های آب معدنی و ساحلی زیبا و دیدنی دارد. این جزیره، مرکز پرورش اسب و ورزش های آبی است.

    جزیره ی باتوفرینگی - جزایر مالزی

    جزیره ی باتوفرینگی – جزایر مالزی

    جزیره ی چراتینگ (Cherating)

    در حاشیه ی ایالات پاهانگ است. دهکده ی قدیمی واقع در این جزیره، یکی از مراکز فرآورده های دریایی مالزی است. صنایع دستی و استفاده از غذاهای دریایی جزیره به همراه یک روز پر نشاط در کنار ساحل زیبای آن برای گردشگران، جذاب خواهد بود.

    جزیره ردانگ (Pulau Redang)

    این جزیره در شمال شرقی بخش غربی مالزی و در ایالت ترنگانو (Terengganu) واقع شده است. تپه های مرجانی این جزیره در دنیا کم نظیر است. این جزیره یکی از نه جزیره ی حفاظت شده در دریای چین است. تفریحگاه ساحلی و لنگرگاه آن نیز از جمله جذابیت های این جزیره ی زیبا است.

    جزیره بسار (Pulau Besar)

    به معنی «جزیره ی بزرگ» است و تفریحگاهی ساحلی در ایالت ملاکاست. اعتقاد بر این است که این جزیره محل شکل گیری یکی از نخستین تمدن های مالزی بوده است. این جزیره ی کوچک – برخلاف نامش – با داشتن جنگل استوایی انبوه و آب های آرام و سبز رنگ، یکی از زیباترین جزایر در سرتاسر خلیج ملاکا است.

    جزیره بسار - جزایر مالزی

    جزیره بسار – جزایر مالزی

    جزایر پایار (Pulau Payar)

    از چهار جزیره ی مرجانی کوچک تشکیل شده است و در جنوب ایالت لانگ کاوی، واقع است. این جزایر، پارکی زیبایی به نام مارین (Marine) دارد که برای علاقه مندان به غواصی، مکان بسیار مناسبی است.

    جزیره کاپاس (Pulau Kapas)

    این جزیره که به خاطر آب زلال و انواع آبزیانش معروف است، در شش کیلومتری دهکده ی مارانگ (Marang) در کوالاتر نگانو (Kuala Terengganu)، مرکز ایالت ترنگانو، واقع است.

    جزیره تنگول (Pulau Tenggol)

    این جزیره که در فاصله ی هفده کیلومتری دهکده ی (Dungun) در ایالت ترنگانو واقع است، در میان جنگلی انبوه، پر از گیاهان و حیوانات وحشی به ویژه خزندگان پنهان شده است.

    مهمترین جزایر مالزی شرقی عبارتند از:

    جزیره ی لابوان (Labuan)

    از جمله جزایر مالزی می توان به سرزمین فدرال لابوان از جزیره ی لابوان و شش جزیره ی کوچک دیگر تشکیل شده است و بین دو ایالت صباح و ساراواک و کشور برونئی، واقع است اشاره کرد . این با ساحل، هشت کیلومتر فاصله دارد و با وسعت ۷۵ کیلومترمربع، یکی از مراکز مهم گردشگری و اقتصادی مالزی است. حدود هفتاد درصد این جزیره پوشیده از گیاهان است و بندر لابوان که به بندر ویکتوریا (Victoria) نیز معروف است، در این جزیره است.(Banggi) این جزیره با وسعت ۴۴۱ کیلومترمربع، به همراه جزایرمالاوالی(MalaWalli) و بالامبانگان(Balambangan) و جزایر کوچک دیگری نزدیک آن، در شرق بخش جزیره ای مالزی و در مجاورت مجمع الجزایر فیلیپین واقع است و همگی بخشی از ایالت صباح محسوب می شوند.

    جزیره تونکو عبد الرحمان (Tunku Abdul Rahman Park)

    مجموعه ای از پنج جزیره در نزدیکی شهر کوتاکینابالو (Kota Kinabalu)، مرکز ایالت صباح است، که در سال ۱۹۷۴ در فرهنگ جغرافیایی، نام آن را پارک ملی تونکو عبدالرحمان ثبت کرده اند.

    جزایر پارک ملی توت کو عبد الرحمان -جزایر مالزی

    جزایر پارک ملی توت کو عبد الرحمان -جزایر مالزی

    جزایر سولاگ (Pulau Sulug)

    این جزیره از شهر، فاصله داشته و ساحل کوچکی در قسمت شرقی دارد. در منتهی الیه جنوبی آن، صخره های آبی (آب سنگ ها) به چشم می خورند.

    جزیره مانتیک (Pulau Mamutik)

    کوچک ترین جزیره ی این مجموعه، از سایر جزایر به شهر کوتا کینابالو نزدیک تر است و به همین دلیل نیز معروف است. جزیره ی ماموتیک، سواحل زیبایی دارد. با رفتن به بالای جزیره می توان منظره ی زیبایی از صخره های مرجانی جزیره را مشاهده کرد.

    جزیره مانوکان (Pulau Manukan)

    ساحل زیبایی دارد. صخره های مرجانی این جزیره، آن را به مکان مناسبی برای غواصی تبدیل کرده است. پارک هد کوارترز (Head QuarterS) در این جزیره است و کلبه های کوهستانی، استخر شنا، رستوران، مرکز غواصی و انواع امکانات رفاهی دیگر را نیز دارد.

    جزیره مانوکان - جزایر مالزی

    جزیره مانوکان – جزایر مالزی

    جزیره گایا (Pulau Gaya)

    که بزرگ ترین جزیره ی این مجموعه است، تنوع گیاهی و جانوری زیادی دارد؛ از جمله مرغ شاخنوك، عقاب ماهی خوار، میمون مکک، مورچه خوار، خوک وحشی و جانوران خزنده. این جزیره سواحلی به طول ۲۶ کیلومتر دارد که معروفترین آن ها، ساحل پلیس (Police Beach) است

    جزیره ساپی (Pulau Sapi)

    که از طریق دماغه ی شنی به جزیره ی گایا متصل است، یکی از بهترین سواحل پارک عبدالرحمن است و صخره های مرجانی زیبایی دارد.

    جزیره سیپادان (Pulau Sipadan)

    این جزیره در ایالت صباح، یکی از بهترین مکان های غواصی است و تنها جزیره ی اقیانوسی مالزی است که با ارتفاع ششصد متر در بستر دریای گسترده شده است. جزیره ی سیپادان، گنجینه ای در دنیای زیر آب است و آبزیان متعددی نظیر مرجان های نرم، انواع کوسه، لاکپشت، ماهی در رنگ ها و اندازه های مختلف، خرچنگ نیزه ماهی (Barracuda) دارد. آب های کم عمق اطراف جزیره مکان مناسبی برای غواصی است. این جزیره منطقه ی حفاظت شده ای دارد برای پرندگانی مانند مرغ دله ، عقاب ماهی خوار و پرستوی دریایی.

    جزایر تورتل (Turtle Islands)

    پارک ملی جزایر تورتل که مجموعه ای از سه جزیره است، در چهل کیلومتری ساحل شمالی سانداکان (Sandakan)، در ایالت صباح، واقع است. لاکپشت های سبز و نوک دار هر ساله برای تخم گذاری به ساحل این جزایر می آیند.

    جزیره سلینگان (Pulau Selingaan)

    یکی از سه جزیره ی مذکور است که کلبه های کوهستانی مجهزی برای مسافران دارد. ساراواکك و صباح در مالزی شرقی، به علت دندانه دار بودن سواحل زیاد دارند.

    جزیره سلینگان - جزایر مالزی

    جزیره سلینگان – جزایر مالزی

    لیست جزایر مالزی

    • جزیره لنکاوی
    • جزیره ی تیومان
    • جزیره ی پانگک کور
    • پولائوپایار
    • جزیره ی باتوفرینگی
    • جزیره ی چراتینگ
    • جزیره ردانگ
    • جزیره بسار
    • جزایر پایار
    • جزیره کاپاس
    • جزیره تنگول
    • جزیره ی لابوان
    • جزیره تونکو عبد الرحمان
    • جزایر سولاگ
    • جزیره مانوکان
    • جزیره مانتیک
    • جزیره گایا
    • جزیره ساپی
    • جزیره سیپادان
    • جزایر تورتل
    • جزیره سلینگان

    منبع: جزایر مالزی

    خرید اینترنتی ساعت ضد آب Casio EF-550
    نظرات این مطلب

    تعداد صفحات : 9

    درباره ما
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 94
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 48
  • بازدید کننده امروز : 25
  • باردید دیروز : 12
  • بازدید کننده دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 114
  • بازدید ماه : 591
  • بازدید سال : 1997
  • بازدید کلی : 58434
  • کدهای اختصاصی